Sunt un privilegiat

Am văzut pe toate televiziunile, în ziare, pe situri şi pe garduri discuţii care de care mai complexe despre Prigonel, care candidează la Camera Deputaţilor. Am auzit că nu e potrivit, că e prea tânăr, că n-are experienţă, ba chiar că e fiu de mogul care s-a îmbogăţit din contractele pe gunoi de la sectorul primarului Livache. Cel mai tare s-a vitriolat, culmea, europarlamentarul PDL Cristian Preda, cică se oligarhizează partidul. Numai un pensionar pe un site comenta că l-a văzut la Realitatea şi era un băiat deştept, curajos, priceput, şi era enervat că tonomatele alea nu-l lăsau să vorbească. Cred că el avea dreptate, aştia de la PDL sunt foarte enervanţi când deschid gura, iar dacă nu apucă să vorbească sunt oameni simpatici, aproape ca unii normali.

Mi se pare evident că Prigonel e un băiat cu multe calităţi. În primul rând e acţionar la 29 de firme, are banii lui, nu a fost nevoie să facă tatăl lui trafic de influenţă ca să fie angajat la Luxten pe 10 mii de euro lunar. Apoi a lucrat la firma de gunoi, a cunoscut viaţa grea, nu a fost fotomodel, într-o lume trendi-fensi. Când vorbeşte, foloseşte şi vocale, nu numai consoane, iar cuvintele par să i se lege în propoziţii cu sens. Nu mai zic de faptul că el candidează să reprezinte nişte cetăţeni din sectorul 1, nu România în Europa. Aşadar dacă este Eba europarlamentar, poate fi şi Prigonel deputat. Deja pentru mine a făcut ceva: de când este candidat am învăţat un cuvânt nou, „girocopter”.

Şi cu toate aceste calităţi, Cristian Preda zice că va aduce oligarhizarea partidului? Cum aşa ceva? Partidul anti-moguli… oligarhizat? Blasfemie!!! Mi s-a urcat sângele la cap, dar mă calmez. Şi îmi aduc aminte că la Eba n-a protestat nimeni. Mă rog, cu excepţia Alinei Mungiu Pippidi, care a zis că e nepotism. Ce-o fi vrut să zică? Că Eba e nepoata lui Băsescu, adică e făcută cu fratele Mircea? Mi-am adus aminte: nici pe Mungiu nu pot s-o ascult, mi-au explicat portocalii că ea e de vină pentru articolele despre Udrea din presa străină. Ea e adevăratul mogul de presă, nu Vântu şi Voiculescu. Acum înţeleg ce se întâmplă de fapt. Preda joacă rolul de critic al Prigonelului, că PSD şi PNL îs ocupate cu ţepe interne şi micuţul se simţea nebăgat în seamă.

Dar nu v-am spus de ce sunt eu privilegiat. Pentru că toate discuţiile astea sunt pentru mine. Eu sunt unul dintre acei puţini care vor merge la vot pe 17 ianuarie în Colegiul 1 ca să aleagă între Prigonel şi Radu Stroe. Cum v-am spus, îl simpatizez pe Prigonel şi cred că el reprezintă viitorul nostru politic. De aceea merg să votez pentru el. Pentru ca el să nu fie prins în cloaca aia de Parlament, să nu-şi piardă tinereţea, sensibilitatea şi avântul în lumea politică plină de zoaie. Să nu piardă timpul cu legi idoate care oricum nu sunt făcute pentru popor, ci să se ocupe de iubirile lui şi copii sărăci care stau prin cafenelele din Dorobanţi.

Cât despre Radu Stroe, îl văd mai bine făcut – din punct de vedere politic, desigur – aşa că sper să reziste bine asaltului din Parlament.

_________

PS: Vreau să adaug poemul pe care l-am pamfletărit pe blogul mogului Voiculescu, pentru concursul de epigrame şi caricaturi „Băsescu cu căciula în mână la Voiculescu”.

O DORINŢĂ ARZĂTOARE

Vine primarul Băsescu
La umanistul Voiculescu
Cu căciula dezlânată,
Cu privirea înlăcrimată.
Şi începe a se jeli
Nişte voturi a cerşi.
“Preşedinte vreau să fiu
Ajutorul tău să-l ştiu.”

“Un boc mic am de crescut
Două fete de-ntreţinut,
Un videan roz de hrănit
Ş-o udre de cucerit.
Un partid am de umflat,
Şi pe Adi de-anchetat.
Hai să trăieşti bine,
Să fac mogul din tine!”

~ de arte pe Ianuarie 7, 2010.

9 răspunsuri to “Sunt un privilegiat”

  1. Prigonel nu are alta calitate decat aceea ca este fiul lui Seniorul.
    Am auzit ca si facultatea aia din state e una de doi bani.
    Eu nu il simpatizez pe Prigonel

  2. În preferam pe Andrei Tinu, dar n-a fost să fie :). Oricum, eu sunt reprezentat de Udrea în Parlament!

    • Daca am calculat corect, deputatul meu e Danut Liga (PD-L). Iar la Senat il am pe Gabriel Mutu (PD-L).
      N-am auzit de ei in media, probabil sunt oameni de treaba:)

  3. L-as prefera pe Prigonel europarlamentar ,mai mult decat Eba ,care ea chiar a intrat acolo unde este pe spatele lui tata.
    Mie chiar imi place de Prigoana senior,a stiut sa se invarte si acuma daca stam stramb si gandim drept ,daca tu stiai ca vei scoate atatia bani din gunoi ,nu te apucai de afacere?
    Eu drept sa-ti spun,cum lucrez in proiectare si dau mult pe la mediu,la un moment dat ne gandeam la o „modernizare” a gropii de gunoi de langa Timisoara.Se pare ca cei de la primarie ,nu au fost de acord ,dar au preluat o parte din idei …ca asa se poarta pe la noi.
    Prigoana Jr imi place cum gandeste si ca stie sa vorbeasca,are cursivitate in vorbire si raspunde la obiect tot timpul …nu face polologhie degeaba cum fac multi alti.

    • Tu glumesti, nu?

      • Casa citez pe cineva spun …”nu stiu cum sunt altii ,dar eu cand „ma gandesc ca Eba este europarlamentar,mi se face parul cret .
        Nu am glumit cu ceea ce am spus ,am spus doar ceea ce gandesc .Inseamna ca eu sunt o gluma? 😀 :)))))

    • Nu, nu… ai zis ca l-ai prefera pe Prigonel in locul lui Eba (oare care ar fi diferenta, ar fi intrat pe spatele altui tata). Ca e cursiv in vorbire si raspunde la obiect. LOL. Asta pot face si eu. Atat in romana cat si in engleza. Pacat ca tata e numai inginer, nu? Altfel eram canditatul perfect pentru europarlamentare, pentru ca sunt mai buna chiar si decat Prigonel (nu, recitarea unei foi nu se numeste luare de cuvant in fata unul plen, fie el si local).
      Ca Prigoana a stiut sa se invarta – nu e greu, mai ales cand faci afaceri cu statul.
      Nu esti o gluma, Doamne Fereste!, preferam insa sa fii ironica…
      @Arte: acum reciteste mailul lui B.T.

  4. Sidryane, din ce inteleg eu, Mika e de acord cu mine, adica Prigonel e mai bun ca Eba. Dar probabil se poate gandi in sus pe lista preferintelor la zeci si sute de persoane. Zic bine, Mika, sau aiurez?

    Si Jon, Tinu-Iucinu nu e la PSD? Iar apropo de Udrea, eu stiu si cine a fost contracandidata PSD: Luminita Anghel – aia care urla „Tell my why”, desigur ea incercand sa cante.

    • Da, este la PSD, dar după cum știi PSD-ul n-are candidat :). Cât despre Luminița Anghel, ea n-a avut noroc, Udrea știe să croșeteze, deci a meritat.

Lasă un răspuns

 
