Porcii şi conspiraţia

M-a afectat şi pe mine gripa porcină. E la televizor, în presă, pe situri, pe bloguri. Uite că acum s-a contaminat şi blogul meu. Aştept de la confraţii mei de scriitură digitală o reţetă cum scap de ea. Ne-a oferit Udrea pilula uitării, seria „Marijan pe combinaţie cu Omar”. N-am înghiţit-o, dar sunt sigur că regizorii de la putere ne vor oferi altele, şi la un moment dat nu le vom refuza generozitatea. Vorba unui actor celebru, într-un film celebru: „ia coajă de copac, e bună!”.

Vă mărturisesc încă de la început că nu mi-am făcut vaccin şi nici nu am de gând. Nu m-am panicat până acum şi n-o să încep nici de mâine. Singura măsură de prevenire a fost să evit aglomeraţiile. E foarte amuzant însă cum deja acest subiect a creat tabere şi ultraşi. Unii cred că vaccinul e singura cale să ne salvăm de la o moarte neagră, alţii că tocmai acesta ne duce la mormânt. Da, cam morbid, dar ştiţi cum sunt ultraşii. Dacă la politică ai zice că s-ar pricepe toată lumea – poate cu excepţia celor care votează pe pilote şi găleţi, chiar şi goale – ai crede că la microbiologie oamenii ar fi mai rezervaţi. Greşit! Iar argumentele sunt care de care mai amuzante, iar prin citare şi recitare, ajung exact ca „telefonul fără fir” – un joc drăguţ din copilărie.

Chiar şi eu am o părere, şi, asemeni confraţilor de „breaslă”, nu ezit să v-o comunic. În general autorităţile mondiale, când se întâmplă ceva nasol, ţin sub tăcere, pe motivul suprem „să nu se panicheze lumea”. Şi totuşi, acum, avem de-a face cu o isterie întreţinută tocmai de autorităţi, şi mă refer la Organizaţia Mondială a Sănătăţii. De ce? Nu cred că poate fi altă explicaţie decât motivul banilor. Vaccinuri, măşti, teste (mai nou) şi alte medicamente adiacente. S-a spus că la noi nu există acest motiv, deoarece vaccinul e făcut de stat şi e gratis. Corect, dar vă aduc aminte că am fost aproape să importăm vreun milion de doze – noroc cu criza asta economică, bat-o vina. De asemenea, măştile sunt cel mai amuzant lucru, că oamenii care le poartă respiră tot aerul ăla plin de bacterii strănutate şi tuşite. Adică, n-au în spate şi rezervoare de aer comprimat ca scafandrii, nu?

Deşi mă enervează oamenii care aduc în sprijinul afirmaţiilor lor linkuri cu păreri identice, aveţi la finalul articolului un interviu foarte interesant. Nu vă lasaţi păcăliţi că e pe situl trilulilu, e un interviu la Radio Cluj dat de un mare microbiolog român, care în prezent este directorul unei companii de farmaceutice, reprezentant al OMS şi predă la două universităţi canadiene cum se produc medicamentele. În mare el semnalează că aceste companii urmăresc profitul, ceea ce contravine uneori… sau de multe ori, interesului bolnavilor.

Deşi merită fiecare secundă a celor 46 de minute de interviu, în caz că n-aveţi răbdare, vă spun cele mai interesante afirmaţii, aşa cum le-am reţinut eu în mod subiectiv. Lobby-ul făcut producătorii de leacuri este unul foarte puternic, atât la nivel mondial cât şi la nivelul fiecărui medic, pe care îi momesc cu diverse lucruri pentru a prescrie medicamentele lor. De aceea nici gripa aviară nu a creat o pandemie, cum se speriau cei de la OMS, şi nici această gripă porcească nu va ajunge la un asemenea stadiu. Ca exemple ale trimfului profitabilităţii asupra interesului pacientului, exemplul a fost chiar din microbiologie, companiile nedorind să promoveze pe piaţă ani întregi anumite antibiotice mai bune, deoarece nu amortizaseră investiţiile în producţia unora mai slabe. Uluitoare mi se pare afirmaţia sa că OMS a identificat la nivel mondial 40.000 de medicamente diferite, din care numai 300 sunt esenţiale – 0,75%.

Interviu cu microbiologul Vania Atudorei

~ de arte pe Ianuarie 12, 2010.

7 răspunsuri to “Porcii şi conspiraţia”

  1. Asta cu medicamentele esentiale este relativ discutabila. Nu ma prea pricep, dar cred ca sunt mai mult substante esentiale (ori in capul meu, medicament=brand, marca). Oricum, fiecare tara le stabileste pe ale ei in f de nivelul de trai, caracteristicile populatiei, etc.
    Am gasit lista valabila in Rep. Moldova in 2007 (incepand cu pag 6), dar cred ca poate fi folosita ca baza de comparatie pt Romania.
    Problema la noi nu ar fi numarul mare de marci de medicamente, ci faptul ca nu cred ca le avem nici pe alea de baza prin spitale…

  2. Hahaha, traiasca Dem Radulescu: „ia o coaja, e buna, retine alcoolul! Hai mananca, ce te uiti la mine, ia si vreascuri!” :-))

  3. Ai vazut ce a zis tipul asta? Ca exista o „fabrica” in Georgia care poate produce medicamente ieftine si supereficiente, un fel de virus al virusului, am uitat termenul folosit – ceea ce e f ieftin si f eficient dar nu se doreste acest lucru de companiile farmaceutice – normal.

  4. Nu cred ca ma voi vaccina. Am tot felul de alegii. Nu am timp sa fac testul antialergic sau cum se spune si nu vreau sa risc sa mor de alergie. Nici parintii mei care au 75 de ani nu vir sa se vaccineze.La ei este probabil explicabil. Mi-au zis ca ei au trait destul…. ca nu le e frica de moarte.

  5. aici e linku cu alcoolul si coaja: http://www.youtube.com/watch?v=zP-TEewlO_Q&feature=PlayList&p=7327946C631FEE57&playnext=1&playnext_from=PL&index=8
    Fraza me preferata e: „sa-l intrebam pe tovarshul taietor” :D:D

Lasă un răspuns

 
