Congresul PSD

N-am vrut să mai scriu despre PSD. Ultima oară m-am enervat atât de tare încât mi-am dorit să se spargă partidul, să se aleagă praful şi gata. De atunci s-au petrecut câteva lucruri interesante. Cel mai important pentru mine este că a apărut un candidat căruia nu pot să-i reproşez multe lucruri. Ponta poate fi o alternativă viabilă, oricum mult mai bună decât Năstase. Îmi place şi cum vorbeşte şi ce spune – deşi până la fapte pot fi galaxii distanţă.

Geoană, pe de altă parte, trage cu dinţii de funcţie. N-a fost destul de capabil să câştige alegerile prezidenţiale, măcar să rămână cu PSD-ul. Ce urmează dacă pierde? O luptă acerbă pentru preşidenţia filialei din Dăbuleni? Geoană şi-ar putea imagina că în 2014, fără Băsescu, poate câştiga alegerile prezidenţiale. Într-adevăr, PDL nu are personalităţi cu coloană vertebrală care să-i urmeze tătucului, dar nici prostia nu se vindecă între timp.

Şi pentru ca să fie sigur de victorie, a inventat şi cretinitatea cu echipele de conducere. Înţeleg că la PNL e vorba despre pro şi contra guvernare, dar la PSD e aceeaşi problemă? Ce face Geoană mi se pare periculos şi dictatorial. Să fi învăţat în sfârşit ceva de la Băsescu? Sper ca măcar Iliescu să se ţină de cuvânt, să nu tolereze aceste schimbări. Să plece şi să se aleagă praful. Să rămână Geoană preşedinte peste un cadavru politic. El oricum nu şi-ar da seama. El vrea doar să fie preşedinte undeva. Dacă ar fi stat la bloc, am fi fost salvaţi, măcar putea fi preşedintele asociaţiei de locatari.

Până la urmă acest vot nu este despre Ponta, un om căruia nu îi pun la îndoială determinarea de a lupta pentru partid, dar şi abilităţile. Activiştii partidului trebuie să decidă dacă le place să piardă fiecare alegere în faţa lui Băsescu, un personaj politic care reprezintă o sinteză minunată a păcatelor acestui popor. Trebuie să decidă dacă vor sau nu să fie „loseri” mult timp de acum înainte. Ce se poate întâmpla rău cu Ponta? Să scadă partidul sub ce este acum. Aşa, şi? Dacă alegerile se pierd, ce contează scorul, oricum guvernul PDL va demantela 15-20% din aleşii PSD. Prefer acest risc certitudinii unei înfrângeri perpetue. Pseudonimul lui Geoană, dovedit în atâtea ocazii, va deveni imaginea întregului PSD.

Trebuie să remarc şi ieşirea lui Vanghelie, pe care toţi s-au grăbit să o judece pe baza limbajului de 2 clase din spatele blocului. Esenţa a fost însă foarte corectă: mare parte a pesedeilor o dau cum bate vântul. Iar dacă Vanghelie merge pe principiul cuvântului dat, eu mă bucur. Pe de altă parte susţinerea sau nu a lui Geoană contează pentru viitorul partidului. Înţeleg că merge pe cuvântul dat, dar îl rog să caute pe goagăl un dicton latinesc: „Erare humanum est, perseverare diabolicum est”.

~ de arte pe Februarie 20, 2010.

3 răspunsuri to “Congresul PSD”

  1. Pe rand:
    – Bine ca se termina azi! Cred ca asa gandesc si cei din PSD:P
    – E riscant sa spui ca Geoana ar fi bun de presedinte de asociatie de locatari… vrei sa sara in sus de bucurie pe scari si sa-si rupa gatul?..
    – Cred ca a fost singura data cand mi-a placut de Marean!! Poate ca ar fi trebuit sa se exprime mai elegant, ca sa-i placa si lui Mircea:) „Sunt niste oameni fara scrupule! Ce, credeti ca sunt indragostit de Mircea? Ce, e iubita mea? Sa-l lovesc de organul meu sexual extern, ca are o gramada de defecte… Dar e vorba de respectul de sine, cum sa fiu inconsecvent? Cum este posibil, eu am fost hoinar fara tinta pe bulevard, ei au fost la facultate si nu au invatat nimic! Sa-i trimit in infern de oameni lipsiti complet de inteligenta si de bun simt! Sunt in stare de a ceda unui cumpărător dreptul de proprietate asupra nevestei, în schimbul unei functii. Niste oameni lipsiti de caracter!

  2. Eu una nu am putut sa stau astazi si sa ma uit la televizor.
    Am preferat sa ies 6 ore in mijlocul naturii.
    Nu inteleg ce se intampla cu Diaconescu. 😦
    Ai vazut si tu… parea nesantajabil.
    Tu nu ai fost la Congres?

Lasă un răspuns

 
