Cred ca vreau să plec

N-am mai scris de ceva timp… dar ce poți să mai spui? În Parlament duduia fostă Miss vede 20 de oameni și zice că-s o sută de voturi, nu mă mai mir cum au fost la Paris 3.000 de votanți pe bandă rulantă. Iar acum românii îl urăsc pe Băsescu și pe Boc. Dar n-a trecut mult de când tot ei au fost grupa mare la vot să nu iasă comuniștii. Cam schizofrenici, că „tembeli” ar fi fost urât.

Zicea profesorul Marga faptul că nu oamenii sunt de vină, ei sunt la fel ca ceilalți din Europa, doar că au conducători foarte răi. Cu tot respectul, nimeni nu ni l-a impus pe Băsescu de 2 ori, sub amenințarea baionetelor. Românii au vrut să scape de comunism, de moguli, dacă s-au pierdut și niște salarii între timp și au crescut taxele nu contează. Sarea și Poșta sunt la locul lor, asta era important.

Noi suntem defecți, în majoritatea noastră, nu înțelegem nimic din ce se întâmplă, mereu gata să credem primul manipulator care țipă mai tare. Iar în pragul dezastrului vine automat explicația: „și ceilalți ar fi făcut la fel”. Sau dacă fură motivul devine automat: „e o practică”. Și așa cu 2-3 fraze rostite cu mult tupeu, cu destui lingăi prin presă, cu niște bani dați doar la anumiți primari, restul trec: fără autostrăzi, cu profesori și medici care pleacă pe capete, cu furturi evidente… dar de dreapta, nu de stânga.

Aș vrea să sper că suntem într-o situație atât de grea încât oamenii s-au deșteptat – cu atâta foame – și, în curând – cu frig… dar nu mai sunt deloc convins. Deci, ce este de făcut? Numai de căutat norocul prin lume. Mi-am lăsat totuși timp să văd dacă iese cumva moțiunea de cenzură pe care o pregătește opoziția.

Oare au făcut strămoșii noștri ceva atât de grav încât poporul ăsta să aibă atâta de tras?

~ de arte pe Octombrie 12, 2010.

4 răspunsuri to “Cred ca vreau să plec”

  1. Oare sunt singura persoană care crede că nu s-a furat la Paris? Ştiu, toată lumea zice că e imposibil să fi votat atâtea mii de persoane, dar eu am fost acolo, printre acele mii, am stat vreo 4-5 ore la coadă, coadă ce se întindea pe câteva sute de metri (bulevardul Bosquet şi strada Ste-Dominique din spatele ambasadei). Am plecat de la vot pe la 7 seara, când teoretic mai erau doar 2 ore până la închiderea secţiei, dar şi atunci era coada uriaşă, aproape la fel de mare ca la prânz, când sosisem eu. Într-adevăr, e imposibil să fi votat 5000 de persoane cu 5 ştampile în cele 12 (sau 14?) ore regulamentare, dar eu sunt convinsă că la închiderea secţiei mai erau încă la coadă o mulţime de oameni. Dacă i-ar fi trimis la plimbare, după ce stătuseră atâtea ore în frig şi ploaie, mulţi veniţi şi din alte localităţi, nu doar din Paris, cred că începea un război civil :)) Deci eu cred că au fost lăsaţi să voteze toţi, chiar dacă s-a depăşit (cu mult) ora de închidere a votului. Normal că şi asta e ilegal, dar la urma urmei şi oamenii ăia aveau dreptul să voteze, vina e a MAE că n-a prevăzut mai multe secţii. Mie sincer mi se pare foarte posibil să fi votat spre 5000 de oameni în ziua aia. Iar cu cine au votat, iarăşi nu mă miră. Stând atâtea ore la coadă, am auzit multe păreri, majoritatea pro-băsiste, conform ideii fixe cum că „psd=comunişti”. Plus că până şi preotul de la biserica română din Paris (care e arhi-plină în fiecare duminică) cică a făcut propagandă băsistă la greu, trimiţând lumea cu mic, cu mare la vot, „să nu cumva să vină iar comuniştii la putere”…În concluzie, chiar nu e nevoie să se fure voturi în România, ne furăm singuri căciula.

  2. Măi, nu ştiu, dar nu cred că la gară a fost coada cât bulevardul Dinicu Golescu şi nici că a stat secţia deschisă mai mult decât trebuia.

    E foarte posibil să se fi furat, aşa cum la toate alegerile se fură, pe principiul „unde merge suta, merge şi mia”, dar nu cred că furtul de la Paris a fost chiar atât de mare pe cât se spune. Or fi umflat niţel cifrele, dar câteva mii bune de oameni puteau vota. Nu-ţi lua mai mult de un minut, nu trebuia să te caute pe nicio listă, ca în ţară. Pur şi simplu lăsai buletinul/paşaportul şi o declaraţie pe care o completaseşi la coadă (am înţeles că în ţară îi punea să completeze declaraţia când ajungeau în faţa comisiei, poate de-aia s-au lungit mai mult), luai ştampila, votai, luai buletinul înapoi şi gata. Şi erau vreo 5 ştampile.

Lasă un răspuns

 
