Reforma Berzei

După cum poate știți, pe strada Berzei se va lărgi calea de rulare, dând naștere unui nou bulevard, cu sacrificarea a peste 80 de proprietăți din zonă. Iată mai jos transcriptul interviului luat unuia dintre evacuați, în timp ce mai multe familii de rrromi îi demontau casa, luând practic tot ce se putea folosi.

Reporter: Bună ziua, stimați privitori, ne aflăm aici în piața Berzei, filmăm un imobil care a fost condamnat prin decizia Primăriei de a fi dezmembrat pentru a se naște aici un bulevard. Iată și străduța, care va renaște…

Evacuat: Nu asta, cealaltă!

R: Da, v-o arătăm și pe cealaltă, iată și piața, este foarte frumos aici. Buzeștiul trebuie modernizată, pe lângă modernizarea Statului, avem și modernizarea Bucureștiului. E adevărat, niște case trebuie să cadă, dar este important pentru modernizare. Ce părere aveți, stimate cetățean, care sunteți proprietar aici, ma rog, mai sunteți proprietar o oră – două…

E: Nu mai sunt, nu mai sunt, nu mai sunt, deja e a Primăriei…

R: E a Primăriei, am înțeles.

E: Da, e a Primăriei, eu sunt abuziv proprietar.

R: Da, și cum ați primit vestea? V-ați bucurat, v-ați întristat?

E: Da, da, da, cu emoție, și m-am bucurat!

R: Cu emoție, da. Și ce părere aveți despre proiectele Capitalei, se puteau face și fără să vă dărâme proprietatea, a… fosta proprietate? Dvs credeți că era posibil?

E: Da, da, da!

R: Deci nu sunteți de acord cu Primăria?

E: Nu, nu, nu!

R: Am înțeles. Eu, în calitate de reporter, care am văzut multe lucruri, vă sfătuiesc totuși să nu vă dați foc, să nu vă aruncați de pe clădire undeva, să nu…

E: Nu, nu, nu merită!

R: Am înțeles, am înțeles. Și cum priviți viitorul, fără proprietatea dvs?

E: Vreau bani, vreau bani!

R: Bani, am înțeles. Ce vreți să faceți cu ei totuși?

E: Banii?

R: Da!

E: Casă, cumpăr casă!

R: Casă, am înțeles. Dvs sunteți, cum ar veni, doritor să aveți proprietăți, să aveți casă… Am înțeles!

E: Da, da, da, da!

R: Și în opinia dvs, prețul oferit de Primărie este unul corect?

E: Nu!

R: Nu e unul corect.

E: Suntem în proces.

R: În proces, am înțeles. Deci bănuiesc că vi s-au oferit puțini bani. Încheiem aici reportajul nostru. Salutări din piața Berzei!

E: Vă salut cu respect!

~ de arte pe Ianuarie 15, 2011.

Lasă un răspuns

 
