Viitorul ingineresc

Am fost ieri la festivitatea de absolvire de la Politehnică. Trebuie să remarc incă de la început talentul de prezentatoare al rectorului Andronescu, care mi-a plăcut foarte mult, în tot ce a spus, cum a întreținut atmosfera și așa mai departe. Ce pot să spun că m-a dezamăgit, într-o oarecare măsură, au fost discursurile celor 6 absolvenți cu media 10. Foarte stângaci pentru niște oameni maturi cu inteligență mult peste medie, mai ales ca 3 erau și de la Automatică. Cea mai penibilă a fost o duduie ca a ținut să-i mulțumească prietenului, care e persoane cea mai specială…

Dar scopul acestui articol nu este o cronică a evenimentului. Am remarcat foarte multe fete deosebit de simpatice. Nu absolvente, evident. Bănuiesc că prietenele/logodnicele/amantele, că n-or fi fost toate surori. Mai important era că marea majoritate păreau de mult împreună și cu gânduri serioase. O fi fost și multă iubire la mijloc, nimic de zis, dar eu am interpretat că populația a început să aibă iar încredere în viitorul ingineresc. Nu vreau să bagatelizez mentalitatea oamenilor, dar am tras concluzia că multe fete au auzit acasă: „ține-te mămică de el că e băiat bun și mai e și inginer”.

O să spuneți că e normal, că sunt acolo mulți programatori. Or fi fost si acolo nu zic, dar eu am stat între sectoarele ocupate de transporturi și încă două facultăți al căror nu l-am reținut, iar prezențele feminine nu erau deloc sub media remarcată pe holuri și în față Sălii Palatului. S-ar mai putea spune că mulți vor pleca afară, iar acolo într-adevăr își pot face un viitor… dar toți? Nu cred, nici măcar că majoritatea vor pleca.

Așa încât nu pot decât să sper că încrederea în ingineri este legată de așteptările – sper bine întemeiate – în viitorul industriei românești, de toate felurile. Al industriei, deci al economiei. Al economiei, deci al nostru, al tuturor. Pe de altă parte, la ASE au scos examenul de admitere. Și dacă nu vor fi economiști să tragă foloasele de pe urma muncii inginerilor… tot se alege praful… Și toate invențiile românești vor fi revendicate de americani, germani, ruși…

~ de arte pe Iulie 17, 2011.

Lasă un răspuns

 
