Începutul sfârșitului (2)

Ieri am petrecut o parte importantă din zi să-mi fac o mare pancardă de tip sandwich pentru ca mesajul meu să fie mai viguros. Pe o parte scrie „Băsescu în pușcărie”, iar pe cealaltă parte „Stop furtului din banul public!”. Îi mulțumesc foarte mult inginerului care m-a ajutat atât cu unelte cât mai ales cu priceperea lui. Mi-a plăcut foarte mult cum a ieșit și nu am făcut niciun secret din faptul că merg seara trecută la proteste.

Familia și prietenii m-au avertizat asupra riscurilor la care mă supun, având în vedere violențele jandarmilor din zilele trecute. Foarte multe filmulețe și mărturii asupra unor bătăi și batjocuri de către aceștia pe străzi, dar mai ales în dube și la secții. Cu atât mai mult că tot ce s-a întâmplat duminică a fost o manipulare care să justifice aceste acțiuni. Iar unii jandarmi au instincte animalice și intelect redus.

Am înțeles pericolul și, mi-era frică de abuzurile jandarmilor. Dar frica nu mă poate conduce, nu justifică lașitatea. Eu cred în democrație și nu pot să stau acasă să mă uit, în timp ce alții îmi apără drepturile. În plus trebuia să mă duc, cum am fost ieri și duminică, pentru că eu personal am ceva de transmis actualei puteri. Democrația presupune riscuri și uneori și sacrificii. Dacă nu suntem capabili să le acceptăm, atunci merităm dictatura.

Având în vedere riscurile însă, mi se pare inteligent să-ți iei măsuri de precauție. În loc să merg în Piață direct, mi-am luat pancarda, am fost în Regie și am mărșăluit cu studenții. Trebuie să spun că organizarea lor a fost la superlativ. Disciplinați, scandând mereu lozinci amuzante, fără trivialități, au parcurs fără incidente traseul până în Piață. Iar polițiștii și jandarmii nu au avut de ales decât să ne asigure drumul liniștit până acolo.

În final vreau să vă redau câteva din lozincile lor, pentru că mi s-au părut foarte inteligente: „Nu stați la balcoane / Că muriți de foame”, „Pentru națiune / Venim din sesiune”, „Băsescu să trăiască / Cu bursa studențească”, „Noi suntem studenți / Nu suntem violenți”, „Uniți, cu toți / Scăpăm țara de hoți”, „Blonda, chiorul și piticu / Să se ducă după Nicu”. La Ministerul Învățământului i-am întors spatele lui Funeriu și așa am scandat. Iar Piață s-a adăugat și „Cine sare / Vrea schimbare”.

~ de arte pe Ianuarie 18, 2012.

2 răspunsuri to “Începutul sfârșitului (2)”

  1. congrats Radoukule… te rog eu sa mai adaugi „piticu si kioru / au distrus poporu”

  2. Mi-ar placea sa faci o poza cu pancarta 🙂 si sa o ridici aici pe blog

Lasă un răspuns

 
