Guvernul torționar

Până acum, de nu știu câte ori, am spus că simt o satisfacție răutăcioasă, pe cât de urâtă, pe atât de condamnabilă, pentru că oameni care au votat cu Băsescu în 2009 suferă în această perioadă tăieri de salarii, impozite pe pensii, li se taie ajutoarele pentru că sunt datori impozite, nu mai au școli pentru copii și spitale pentru părinți. Trebuie să învățăm odată că prostia doare, și doare rău.

Totul însă trebuie să aibă o limită. Bucuriile mele crude cu siguranță au, dar se pare că guvernul băsist nu are. Dacă până acum am simțit acea satisfacție, când am auzit că nu mai există morfină pentru bolnavii de cancer în fază terminală, m-am îngrozit. Este de neconceput să chinui atât de teribil niște oameni care și așa mai au câteva luni, săptămâni sau zile. Și mai ales revoltător.

Citostaticele, care și acestea lipsesc în grup, poate or costa ceva mai mult, dar morfina este extrem de ieftină, câțiva lei pe lună. Morfina are ca principal agent activ opiul, care la rândul lui se face, extrem de ușor, din mac, plantă care acoperă practic teritoriul Afganistanului, printre alte țări. Cu toate acestea, ministerul s-a bazat pe o singură firmă, creându-i astfel un monopol nejustificat.

Așadar Guvernul chinuie oamenii pentru nimic. Doar că, ce să vezi, nu-i pasă. Declarațiile oficialilor sunt ca în orice alt subiect: unul zice că da, altul că nu, unul că se rezolvă mâine, altul că nu este el de vină, unul trage un semnal de alarmă după ce presa vorbește zile întregi, altul zice că este o falsă problemă. „Ciuruiește-i”, Băsescu, dar nu-i mai chinui.

De multe ori am spus-o și o cred, că soluția nu poate fi niciodată violența, și că tot ce îmi doresc sunt procese corecte, grabnice și sentințe bine meritate pentru Băsescu și al lui. Dar, oricât mi-aș dori, nu sunt Ghandi, și începe să mi se pară foarte atrăgătoare legea Talionului: ochi pentru ochi și dinte pentru dinte. Acum mi se corect ca cei care au suferit să-l chinuiască pe Băsescu, așa cum vrea fiecare.

~ de arte pe Februarie 24, 2012.

Lasă un răspuns

 
