În vremea lui Hitler

Pastorul luteran Martin Niemöller, despre lipsa protestelor când naziștii suprimau adversarii politici:

La început naziştii au venit să-i ridice pe comunişti

Și eu nu am strigat în apărarea lor pentru că nu sunt comunist.

Apoi au venit după evrei

Și eu nu am strigat pentru ca nu sunt evreu.

Au venit apoi pentru sindicalişti şi catolici

Și nici atunci nu am strigat pentru că nu sunt nici sindicalist și nici catolic.

Când au venit după mine,

Nu mai era nimeni în jurul meu să se ridice în apărarea mea.

~ de arte pe Martie 14, 2012.

Lasă un răspuns

 
