Bursă și jocuri

Am zis la ultimul articol că nu mă mai interesează politica, în sensul că nu mai scriu despre asta. Nu mă mai uit nici la emisiuni politice la TV, nu mai comentez pe diverse grupuri de Facebook, de fapt le-am și părăsit pe toate. Părerea o să mi-o exprim exclusiv la urne. În rest, vreau să fiu și eu autist ca ceilalți.

Vreau să vă spun ce fac acum în lumea asta a mea. Principalele mele ocupații sunt bursa de acțiuni, care îmi asigură traiul, iar în rest jocurile de societate – „board games”. De asemenea am început să citesc mai mult. La televizor nu mă mai uit decât la Badea, care în general mă amuză foarte tare. Nici la filme, seriale nu prea am mai apucat să mă mai uit pe net.

Bursa e o ocupație ușoară și dificilă în același timp. Eu am făcut-o și mai dificilă, pentru că lucrez în marjă – adică acțiunile pe care le am sunt achiziționate și din fonduri proprii și din credite. Acest lucru îmi potențează deciziile bune, dar mi le penalizează și mai mult pe cele greșite.

În schimb bursa te lasă să faci ce vrei cu timpul tău, mai ales dacă nu ești un speculator și depinzi de fiecare inflexiune a cotațiilor. În schimb trebuie să fii mereu informat pentru ca diverse evenimente să nu te ia prin surprindere. Dimpotrivă este important să ai așteptări foarte ancorate în realitate, atât de piața de acțiuni în general, cât și despre fiecare emitent din portofoliu.

Despre jocuri nu pot să spun foarte multe lucruri, pentru că sunt la început. Am jucat mai întâi cu prietenii, dar ei nu sunt foarte entuziasmați, așa că am intrat în comunitatea jucătorilor și am cunoscut o mulțime de oameni foarte interesanți. Am totusi doi prieteni la care țin foarte mult și cu care joc constant, merg cu Sidryane la două săptămâni și jucăm câte 12 ore.

Despre aceste două lucruri vreau să scriu în continuare. Mai mult despre bursă, că pentru boardgames există un site de referință afară, și altul notabil în România. O să le pun pe site la linkuri. Și poate mai fac o paranteză despre cărți. Acum citesc „Istoria credințelor și ideilor religioase” de Mircea Eliade.

~ de arte pe Martie 26, 2012.

Lasă un răspuns

 
