Cuvintele contează

Unii oameni consideră că gesturile sunt extrem de importante pentru că „trădează” gândurile, în timp ce vorbele le ascund. Nu fac parte dintre ei. Nu mă pricep la gesturi, dar mă gândesc că dacă ar fi așa, ar funcționa și detectoarele de minciuni 100%. Dimpotrivă, consider cuvintele o măsură mult mai bună pentru ce gândește un om și, mai ales, a modului cum gândește.

În opinia mea, mai bine să ai de-a face cu un ticălos inteligent și rațional, decât cu un prost, oricât ar fi de bine intenționat. Cu primul, poți să-ți iei țeapă, dacă nu ești atent, dar poți să ai și ceva de câștigat, oricât va încerca să tragă spuza pe turta lui. Cu un prost, sigur vei avea de pierdut, chiar dacă și el va fi afectat.

De aceea mă interesează mai întâi cum gândesc cei apropiați și apoi ce gândesc. Cum gândesc nu se schimbă niciodată, în schimb ce gândesc poate fi modificat. Dar trebuie să ai și cu cine, de asta e important să ai de-a face cu oameni raționali. Nu știu exact cum să-ți dai seama, dar am câteva idei.

În primul rând, cred că este important să-i observați cum își argumentează ideile când contează. Simplificând un pic, pentru mine cineva care îmi dă un argument idiot ori este idiot, ori mă consideră idiot. Apoi as spune să fiți atenți cum reacționează când sunt sub imperiul emoțiilor (de orice natură). Dacă fac lucuri iraționale, eu prefer să mențin distanța.

Alte indicii notabile despre inteligență sunt simțul umorului și imaginația. De asemenea, eu sunt atent la cuvintele pe care le folosesc oamenii. Și mă feresc de cei care sunt inadecvați pentru că sunt cumva complexați cultural, deci nu pot fi prea inteligenți. Iau ca exemplu aici pe premierul Ungureanu, atlfel profesor, versus alți profesori cum este Bogdan Teodorescu sau academicianul Dinu Giurescu.

~ de arte pe Aprilie 5, 2012.

3 răspunsuri to “Cuvintele contează”

  1. Eu inteleg din ce spui tu, ca de fapt oamenii inteligenti conteaza, nu cuvintele. Ma insel?

  2. oameni rationali? pleonasm sau sinteza?
    cum gandesc defineste ce gandesc sau invers? hai sa-l luam pe Nae Ionescu la studiu.

Lasă un răspuns

 
