Descindere cu final neașteptat

Reporterul nostru special, o persoană la care țin foarte mult, și care mi-a spus că s-ar arunca și de pe blog pentru mine, a fost chemat pe sms, la o descindere cu scântei, așa cum procedează instituțiile reformate ale statului. Convocarea, foarte laconică, îl chema la parterul unui bloc dintr-un cartier central al Capitalei. Fiind doar un apartament, în rândurile presei s-a stârnit o mare neliniște, căci nimeni nu știa ce cunoscut politician ar fi legat de adresa respectivă.

La locul cu pricina se înghesuiau peste 20 de ziariști într-un hol îngust, de intrare în bloc. Inspectorii de la Garda Financiară erau însoțiți de poliție. S-a apăsat prelung pe sonerie, s-a bătut la ușă… nimeni. Ziariștii deveneau și mai neliniștiți, știind ca cei de la Gardă nu pot pătrunde cu forța fără mandat. În final, ușa s-a deschis încet și o femeie cu etate înaintată a pășit greu în cadrul ușii.

Bătrâna: Aoleu, mămică, dar ce bateți așa?

Inspectorul fiscal: Garda financiară, doamnă! Am venit în control inopinat!

B: Ce Gardă? Mămică, de la Garda de Fier nu mi-a mai bătut nimeni în ușă așa tare, de acum 60 de ani…

IF: Nu, doamnă, suntem de la Garda FI-NAN-CIA-RĂ, vă controlăm actele contabile.

B: Cee? Actele? Da, mămică, aduc buletinul, deși e cam vechi, s-a murdărit de bulion, că l-am scăpat din greșeală… acum vreo 10 ani…

IF: Actele FIR-MEI! Aici este sediul social al S.C. Construcții Autostrăzi S.R.L., da?

B: Firmă? Da, a venit nepotu’ meu acu’… să fie vreo 5 ani, am semnat nişte hârtii, am întrebat dacă îmi ia casa, dar el a zis că îmi da o firmă să stea aci cu mine. Eu singură, văduvă, am zis că asta nu e rău…

IF: Doamnă, deci aveţi o firmă aici, să vedem actele contabile!

B: Da, aici a fost o firmă, dar într-o zi a fost obraznică şi am dat-o afară, să stea în scara blocului dacă se poartă urât…

IF: Cum aţi dat-o afară? Nu înţeleg, cum să fie firma … dar nu e nimic aici în scara blocului…

B: O fi plecat în lume, ce să vă spun eu. A venit acum două luni nepotu’ și i-am povestit și lui și…

IF: Deci nepotu’ e administratorul firmei. Unde îl găsim?

B: Nu m-ai lăsat sa termin, of tinerii din ziua de azi! După ce a fost la mine, a plecat să caute firme, s-o găsească, s-o aducă înapoi aici, s-o facă să-și ceară scuze.

IF: Doamnă, dar nu înțeleg nimic, nepotul dumneavoastră, firma… nu pricep…

B: Dacă ai vreo treabă cu ei, du-te și caută-i că mie îmi începe „Surprize, surprize”. Scrie și matale la duduia Andreea, că e foarte drăguță, e ca o zână, sigur te ajută și pe matale.

Și ușa s-a închis, lăsându-i pe inspectori cu niște fețe mai stupide decât cele cu care veniseră. Cine o fi fost nepotul, poate un personaj politic important? Făcea firma evaziune fiscală? Cu ce o supărase atât de rău pe bătrână? Aceste întrebări au rămas fără răspuns și astăzi.

~ de arte pe Februarie 5, 2011.

Lasă un răspuns

 
